Aktualności | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
RECENZJA. Plexus to splot, sieć. Wystawa pod tym tytułem to zsieciowane, przeplatające się i splatające zagadnienia współczesności, ale też spotkania artystów na terytorium sztuki. I, co zrozumiałe, wnikliwość zderza się tu z płaską publicystyką. Pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.
Poniedzielski w dialogu z Koftą, Maciejewski w sporze z Żuławskim, Syska o wadze scenarzystów godnych Nobla, Zyner pyta o biznesowy sznyt Łodzi, Golec z podłódzkiej wsi koresponduje: jesteśmy milionem małych wysp. Rozmowa miesiąca: Marcin Brzozowski i 10 lat Teatru Szwalnia, Dariusz Stachura jako dyrektor opery, Jagiełło o tym czy przekładać na język współczesny np. "Treny" Kochanowskiego, w Galerii "K": Ty jesteś kuratorem... sztuka Józefa Robakowskiego. Temat numeru: Co mówi tkanina, czyli jak Triennale Tkaniny chce otworzyć nas na nowe myślenie o tkaninie.
RECENZJA. Premierowy pokaz spektaklu poznańskiego aktora Łukasza Chrzuszcza „Tato/dram” zaskakuje  kameralnością, ujmuje subtelnym i wysmakowanym ujęciem tematu. Odmitologizowany obraz dzieciństwa i dobra rola samego Chrzuszcza to największe atuty tego przedstawienia. Próba mówienia o chłopięcych i męskich emocjach to już sam w sobie akt dużej odwagi. Pisze Paulina Ilska. 
RECENZJA. Podczas konwencjonalnego spotkania towarzyskiego spod znaku five o’clock tea, nagle ktoś krzyczy, ktoś szykuje się do uderzenia, ktoś się histerycznie śmieje. „Łysa śpiewaczka”, spektakl na podstawie sztandarowego dla teatru absurdu dramatu Ionesco, to kolejna prezentacja z okazji jubileuszu 10-lecia Teatru Szwalnia, obchodzonego pod hasłem „szwalnia_expo”. Pisze Paulina Ilska. 
KOMENTARZ. To nie jest komentarz przeciw komuś, ani za kimś. To wyraz smutku, bez podtekstu osobistego. Odejście z Łodzi, z Teatru Pinokio, Konrada Dworakowskiego to wielka strata. Piszę odejście, a nie „sposób” czy „styl”, w jaki do odejścia doszło. Pisze Łukasz Kaczyński
Sobota 26 października, czyli piąty i zarazem ostatni dzień Łódź Young Fashion budził chyba najwięcej emocji. To właśnie wtedy został rozstrzygnięty Międzynarodowy Konkurs Łódź Young Fashion Award 2019, w którym do rywalizacji stanęło 12 projektantów mody z całego świata.
RECENZJA. „Nie jedz tego. To jest na święta!” w reżyserii Mariusza Grzegorzka to bardzo dobry spektakl dyplomowy, ale jako „zwykła” produkcja teatralna wypada tylko dobrze. Dla publiczności codziennej, „niesformatowanej” – to znaczy takiej, która nie przyszła tylko, by zobaczyć „energię dyplomantów” i „jak świetnie radzą sobie na scenie” – oglądanie go będzie zmaganiem. Trudem nie do końca wynagrodzonym. Pisze Łukasz Kaczyński.
24 października w auli Centrum Promocji Mody Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi odbyła się 26. gala najważniejszego krajowego konkursu dedykowanego młodym projektantom. Zwycięzcą tegorocznej Złotej Nitki został Maciej Józwicki. Nagrodę główną – statuetkę oraz 30 tys. zł – wręczył mu przewodniczący jury konkursu Mariusz Przybylski.
Jowita Budnik, Kamil Maćkowiak i Mariusz Słupiński wystąpią w pierwszej premierze Sceny Monopolis, teatru, który powstanie w dawnym magazynie spirytusu Zakładów Monopolu Wódczanego. Ich imponująca rewitalizacja, której efektem jest centrum biurowo-kulturalne Monopolis, właśnie dobiega końca. Mieliśmy możliwość przyjrzeć się mu po raz ostatni przed otwarciem.
Święto studenckiej mody w Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi - czyli XXIV Gala Dyplomowa - odbyła się 23 października, w  ramach trzeciej edycji wydarzenia Łódź Young Fashion, organizowanego przez ASP i Miasto Łódź. Tego dnia na wybiegu w Centrum Promocji Mody mogliśmy oglądać pokaz najlepszych tegorocznych kolekcji dyplomowych Instytutu Ubioru.