Film | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
Poznaliśmy szczegóły projektów, na podstawie których powstaną wystawy stałe i przestrzenie Narodowego Centrum Kultury Filmowej w Łodzi. Koszt przedsięwzięcia to 57 mln zł.
„Jak pies z kotem” – najnowszy film Janusza Kondratiuka (premiera 19 października) – jest przykładem twórczości głęboko zakorzenionej w osobistych przeżyciach autora. Miała to być historia uniwersalna o tym, że trzeba opiekować się bliskimi do końca. Ja jednak podczas oglądania widziałem konkretne realne osoby i niemal do końca zastanawiałem się, dlaczego on (reżyser) to robi.
Stanisław Radwan mnie wzrusza. Fascynuje, ciekawi, ale przede wszystkim chyba jednak wzrusza. Wzruszenie nie musi być przecież jedynie afektem wynikającym z emocjonalności, to także rodzaj wdzięczności za wszystko, co kompozytor nam ofiarował, czym obdarza nas wciąż.
19 sierpnia padł tysięczny klaps na planie filmu fabularnego „Klecha”, którym jako reżyser fabuły debiutuje Jacek Gwizdała, producent, szef znanego nie tylko w Łodzi Contra Studio. W roli głównej występuje Mirosław Baka.
Narodowe Centrum Kultury Filmowej po raz pierwszy w Polsce przeprowadzi badania wiedzy, kompetencji i umiejętności w zakresie edukacji filmowej. Jest to część realizowanego przez NCKF wartego milion złotych programu upowszechniania wiedzy o kinie, na który 500 tys. zł przekazał Łodzi Polski Instytut Sztuki Filmowej.
Kazimierz Karabasz, wybitny dokumentalista, twórca polskiej szkoły dokumentu,  zmarł 11 sierpnia w wieku 88 lat.
Można się zgłaszać do trzech konkursów w ramach 9. edycji Festiwalu Krytyków Sztuki Filmowej Kamera Akcja, która odbędzie się od 18 do 21 października w Łódzkim Domu Kultury. Konkurs Etiud i Animacji, „Krytyk pisze” i „Krytyk mówi” to doskonały początek kariery w branży filmowej.
Podczas 8. edycji Transatlantyk Festival pokazano ponad 40 premierowych filmów. Niektóre z nich lada moment trafią do dystrybucji i będzie je można zobaczyć w kinach. Najbliższe w sierpniu.
PODSUMOWANIE. Transatlantyk Festival mamy za sobą – podczas gali zamknięcia w EC1 wręczono furę nagród filmom, młodym kompozytorom i osobistościom, które mają budować prestiż imprezy. A prestiż jest potrzebny, bo festiwal, wymyślony i firmowany przez kompozytora i zdobywcę Oscara Jana A.P. Kaczmarka, niezmiennie wzbudza kontrowersje.
Zaprosiliśmy do współpracy Patryka Lewego z XXVI LO w Łodzi. Nieprzypadkowo – jego teksty wyróżniały się spośród innych zgłaszanych do Konkursu im. Wojciecha Słodkowskiego dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych na najlepszą realizację dziennikarską, organizowanego przez Akademię Humanistyczno-Ekonomiczną w Łodzi.