Nastassja Kinski będzie gościem 20. edycji Forum Kina Europejskiego w Łodzi. W tym roku imprezę wsparł sponsor PKN Orlen, dlatego festiwal zmieni nazwę. Główne wydarzenia FKE Orlen Cinergia przeniosą się do kina Helios w Sukcesji.
Czym tak naprawdę będzie się zajmowało Narodowe Centrum Kultury Filmowej? Po co Łodzi Festiwal Transatlantyk? Czy Łódź w kulturze musi się promować obcymi markami? Zapis debaty.
W Łodzi powstanie Narodowe Centrum Kultury Filmowej – Instytucja Kultury współprowadzona przez Miasto Łódź i Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Będziemy mieć imprezę, której patronuje wielki artysta, laureat Oscara, przyciągającą dzieła i gwiazdy światowego formatu. Radość nieco przygasa, gdy uświadamiam sobie, że prestiż wypożyczony, co gorsza podkupiony i jakiś taki nie nasz.
W Łodzi powstawały zdjęcia do filmu „Maria Curie" w reżyserii Francuzki Marie Noëlle. W roli tytułowej występuje Karolina Gruszka. W Sali Lustrzanej Pałacu Poznańskich kręcono scenę wręczenia Polce Nagrody Nobla.
Jaki jest wizerunek Łodzi w filmach? Co z niego wynika dla miasta? Co
należałoby zrobić, żeby filmowość Łodzi przekształcić w silną markę?
O tym rozmawialiśmy na antenie Radia Łódź.
„Polska jest jak dupa, a w środku tej dupy jest dziura i ta dziura to
jest właśnie Łódź” – czy można sobie wyobrazić metaforę bardziej
bezwzględną, ohydną i nie dającą nadziei? Ten cytat z filmu „Aleja
Gówniarzy” (2007) Piotra Szczepańskiego jest typowy.
Wystartowała strona www.tujestkino.lodzkie.pl. To wortal przywracający
pamięć o lokalnych kinach w regionie, wirtualne archiwum poświęcone
historycznym i współczesnym kinom.
Brud, brzydota, rozkład fizyczny i upadek moralny – tak widzi świat
Grzegorz Królikiewicz i opowiada o nim z nienawiścią fanatyka. Jego film
„Sąsiady”, zrealizowany na
podstawie opowiadań Adriana Markowskiego, to metafora opisująca naród.