
– Nie zamierzam żyć pod presją nagrody, katować się myślą o „klątwie drugiej książki”. Pracuję nad kolejną opowieścią – mówi BRONKA NOWICKA, laureatka Nagrody Nike z Radomska.

Na festiwalu w Cannes Roman Polański pokazał swój najnowszy film – „Prawdziwa historia”. Do polskich kin obraz trafi w listopadzie, ale dzięki naszej korespondentce z Cannes wiemy już, co to za historia – czy reżyser mówi o sobie samym?…

– Gdybym pozostał tylko w warstwie czysto dźwiękowej, moje utwory byłyby jedynie sprytną i zgrabną układanką. A ja szukam treści – mówi kompozytor ARTUR ZAGAJEWSKI, zwycięzca 64. Międzynarodowej Trybuny Kompozytorów w Palermo, łodzianin pochodzący z Tomaszowa Mazowieckiego

Mógłby robić teatr z profesjonalnymi aktorami, ale woli strażaków, pocztowców, mieszkańców łódzkich kamienic. MARCEL SZYTENCHELM co roku w czerwcu organizuje też Dzień Reymonta – teraz odbędzie się 20. raz. Wywiad w „Kalejdoskopie” na str. 18.

Nasz człowiek na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes 2017 – krytyk Mariola Wiktor – zastanawia się nad fenomenem serialu Davida Lyncha „Twin Peaks” (w Polsce znanego pod tytułem „Miasteczko Twin Peaks”) i nad tym, jaka będzie trzecia seria, która właśnie pojawiła się w telewizji (całość w „Kalejdoskopie” na str. 21).

Rodzice ZUZANNY ZIELIŃSKIEJ są znanymi łódzkimi restauratorami – mogła wybrać ten sam sposób na życie, a jednak została aktorką. Właśnie skończyła Szkołę Filmową w Łodzi, a na 35. Festiwalu Szkół Teatralnych dostała Nagrodę „Kalejdoskopu” za kulturę słowa.

Irena Santor - popularna piosenkarka, wykonawczyni wielu przebojów oraz laureatka krajowych i miedzynarodowych festiwali - 31 maja otrzyma tytuł doktora honoris causa Akademii Muzycznej im. Grazyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.

Wojciech Malajkat, rektor Akademii Teatralnej w Warszawie:
Chciałbym, żeby Festiwal Szkół Teatralnych był czymś na kształt średniowiecznego turnieju rycerskiego, którego bohaterem będzie publiczność. Żeby publiczność była damą, o której względy zabiegamy.
Chciałbym, żeby Festiwal Szkół Teatralnych był czymś na kształt średniowiecznego turnieju rycerskiego, którego bohaterem będzie publiczność. Żeby publiczność była damą, o której względy zabiegamy.

- Ogromna liczba przedstawień współczesnych budzi u widzów pewien przesyt. Style taneczne szybko się zmieniają, ale nie powinniśmy zapominać o klasyce, bo dała początek innym technikom tańca - mówi Dominik Muśko, kierownik baletu Teatru Wielkiego w Łodzi tuż przed inauguracją 24. Łódzkich Spotkań Baletowych.