Sztuka | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
Jan Stanisławski był otyły i trudno było mu się przemieszczać. Anegdota głosiła, że to z tego powodu malował tak małe obrazy – podczas pracy nie musiał co chwilę odchodzić, by objąć wzrokiem całość kompozycji. Inne wyjaśnienie jest takie, że małe prace łatwiej sprzedać.
 Uciekam „politycznie” – wyjaśnił Józef Robakowski podczas pożegnania ze Szkołą Filmową, w której przez lata wykładał i w której kiedyś jako student współtworzył słynny Warsztat Formy Filmowej.
W roku stulecia awangardy w Polsce otwieramy cykl, w którym JAROSŁAW SUCHAN, dyrektor Muzeum Sztuki w Łodzi, pomoże usystematyzować rozumienie pojęć ważnych dla awangardy historycznej i rzuci światło na ich znaczenie dziś. 
„Manifest obecności” to żądanie należnego miejsca w świecie dla kobiet w ogóle, a już zwłaszcza tych, które spalają się, rozdarte między przyziemnymi problemami do rozwiązania natychmiast a artystycznymi eksperymentami wpływającymi na przyszłość.
RECENZJA. Galeria Atlas Sztuki pokazuje dzieła wybitnych polskich artystów z kolekcji Galerii Starmach. Wszystkie łączy surowość, szorstkość - a wiążą się one z tematyką – prace dotyczą bowiem zmagań człowieka.
Od wejścia do galerii uderza feeria soczystych kolorów, chwilę później dostrzega się geometryczne kształty z olejnych kompozycji Marty Gębalskiej. Ale żeby dojrzeć to, co w tych obrazach najciekawsze, trzeba stanąć naprzeciwko każdego z nich i poczekać chwilę...
Pod takim hasłem obchodzimy w mieście ogólnopolski Rok Awangardy. Pomysł obchodów wyszedł z Muzeum Sztuki, a jego autorem jest dyrektor Jarosław Suchan. Poniżej wywiad.
Przy okazji kolejnych rocznic nadania praw miejskich Skierniewicom tutejsze BWA otwiera wystawę prac artystów związanych ze Skierniewicami. Tę aktualną warto odwiedzić, by przekonać się, jak interesujące jest to środowisko artystyczne.
Galeria Atlas Sztuki otworzyła wystawę zbiorową zatytułowaną "283x100x27, 12x6x5". Punktem wyjścia wyboru prac był szorstki, trudny materiał, nieprzyjazny i drażniący i często uważany za biedny. 
Co definiuje homo sapiens, co go łączy z innymi organizmami, na ile jesteśmy zależni od swojego środowiska i jakie są konsekwencje jego eksploatacji - o tym jest wystawa "Superorganizm. Awangarda i doświadczenie przyrody" w Muzeum Sztuki.