Sztuka | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
RECENZJA. Jean-Marc Caracci mówi o swoim fotograficznym projekcie, że „to sposób na powiedzenie, że wszyscy jesteśmy Europejczykami i jesteśmy z tego dumni”. Ale czy rzeczywiście tematem jest Europejczyk, czy jest nim człowiek – czy w ogóle jest tu jakiś temat rozumiany jako treść? Carracciego interesuje coś ważniejszego – FORMA.
RECENZJA. Wystawę obrazów Benona Liberskiego i Wiesława Garbolińskiego należy zobaczyć: to sztuka bardzo ciekawa, oryginalna, świadcząca o tym, jak silne środowisko artystów-realistów istniało w Łodzi w latach 60. i 70. XX wieku. Czynna do 22 lutego 2015.
Wystawa najlepszych dyplomów z Akademii Sztuk Pięknych jest podsumowaniem działalności uczelni, kilkuletniej pracy pedagogów i studentów – to po dyplomach można poznać kondycję szkoły, jej silne i słabsze strony.
Krzysztof Golec walczy ze śmieciami z pomocą Egona Fietke.
RECENZJA. Fotografie Doroty Sitnik są tak intymne, jak intymny może być kontakt człowieka z naturą, gdy jest on świadomy jej potęgi i kruchości równocześnie, a czuje się jej częścią.
Niejeden artysta zamartwia się, co po jego śmierci stanie się z tym, co stworzył. Rodzina zostaje z masą jego prac, dokumentacji. Bywa, że niechciane obrazy trafiają na śmietnik. Co robić z artystyczną spuścizną?
RECENZJA. "Witalny realizm" - tak zatytułowana została wystawa grupy Koło Klipsa w Muzeum Sztuki w Łodzi.
RECENZJA. Niezwykły zbiór pejzaży, które można oglądać w Muzeum Miasta Łodzi, to kolekcja sztuki polskiej XIX w. aż po początek XX w.
Tego wieczora czułem się w Atlasie Sztuki jak u siebie na stadionie. Tłumy. Rozgorączkowane. Alkohol i papierosy. Dużo znajomych. Jeden poeta zjawił się nawet w szaliku naszej drużyny…
RECENZJA. Spowalniający próg z napisem „Nic nie zatrzyma idei sztuki” wita zwiedzających wystawę prac Ewy Partum w ms2. Zwalniamy zatem, by przyjrzeć się tej prekursorskiej, wyrazistej, bywa że kontrowersyjnej, niekiedy przesadnie dosłownej, ale wartej uwagi twórczości.