
W Sali Kolumnowej Łódzkiego Domu Kultury trwa nietypowa wystawa – Andrzej Cieślik prezentuje zaprojektowaną przez siebie scenografię do nieistniejącego (jeszcze) spektaklu.

Muzeum Sztuki co pewien czas zmienia układ swojej sztandarowej wystawy. Prezentowana na trzech poziomach ms2 kolekcja sztuki XX i XXI wieku zyskuje nowy tytuł, nową oprawę scenograficzną i nowy opis. Zmienia się też wybór pokazywanych prac.

W ms2 można oglądać wystawę stałą pt. „Atlas nowoczesności. Kolekcja sztuki XX i XXI wieku”. Na trzech piętrach znalazło się około 300 dzieł ze zbiorów łódzkiego muzeum, w tym prace nigdy nie pokazywane.

RECENZJA. Wystawa Mai Kryńskiej pt. „Girls” to seria portretów dzieci, których sposób pozowania przypomina zachowania dorosłych modelek.

Muzeum Sztuki weszło we współpracę z nowojorskim Muzeum Sztuki Nowoczesnej (MoMA). W Internecie będą prezentowane materiały, które pozwolą anglojęzycznym czytelnikom poznać sztukę eksperymentalną Europy Środkowo-Wschodniej.

RECENZJA. Lata 70. i 80. XX wieku były okresem szczególnym. Prowokacja, skandal, drwina - te określenia charakteryzowały atmosferę artystyczną tamtego okresu.

RECENZJA. Wszyscy pamiętamy pracę Natali LL, przedstawiającą modelkę w zmysłowy sposób konsumującą banana. Pozornie niewinna czynność zyskuje niejednoznaczny charakter. Przeradza się w erotykę. Podobny mechanizm w swoim najnowszym projekcie pt. Polish „misia” zastosował Borys Makary.

RECENZJA. Do Łódzkiego Towarzystwa Fotograficznego należą fotograficy o różnych zainteresowaniach, z różnymi umiejętnościami i o różnej wrażliwości. Z pewnością nie można mówić o spójnej „łódzkiej szkole fotografii”. ŁTF zaprasza na 54. Doroczną Wystawę Fotografii.

RECENZJA. Wystawa Barbary Hanuszkiewicz to kolaż zdjęć dokumentalnych. Artystka w 2011 roku odbyła podróż po Afryce, fotografując tamtejsze życie. Większość zdjęć obecnych na ekspozycji to przykłady fotografii wrażliwej na indywidualność ludzką i kontekst lokalny.