
RECENZJA. Lata 70. i 80. XX wieku były okresem szczególnym. Prowokacja, skandal, drwina - te określenia charakteryzowały atmosferę artystyczną tamtego okresu.

RECENZJA. Wszyscy pamiętamy pracę Natali LL, przedstawiającą modelkę w zmysłowy sposób konsumującą banana. Pozornie niewinna czynność zyskuje niejednoznaczny charakter. Przeradza się w erotykę. Podobny mechanizm w swoim najnowszym projekcie pt. Polish „misia” zastosował Borys Makary.

RECENZJA. Do Łódzkiego Towarzystwa Fotograficznego należą fotograficy o różnych zainteresowaniach, z różnymi umiejętnościami i o różnej wrażliwości. Z pewnością nie można mówić o spójnej „łódzkiej szkole fotografii”. ŁTF zaprasza na 54. Doroczną Wystawę Fotografii.

RECENZJA. Wystawa Barbary Hanuszkiewicz to kolaż zdjęć dokumentalnych. Artystka w 2011 roku odbyła podróż po Afryce, fotografując tamtejsze życie. Większość zdjęć obecnych na ekspozycji to przykłady fotografii wrażliwej na indywidualność ludzką i kontekst lokalny.

RECENZJA. Róża - symbol miłości i kochanków - w pracach Ireny Nawrot staje się narzędziem służącym do ukazania problematyki przemijania.

Historia łódzkiego Muzeum Sztuki to historia ważnych darów. W grudniu 2013 r. doszedł kolejny – kolekcja zebrana przez Łódzkie Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych. Dlaczego jest ważny?

RECENZJA. Kamil Kuskowski znany jest z poczucia humoru i ironicznego dystansu do tradycji sztuki. Z abstrakcji geometrycznej, ale i z realizmu, czerpie garściami, jednak nigdy na poważnie.

RECENZJA. Łatwo wyśmiać trywializm filmowych i literackich romansów. Dużo trudniej jest uświadomić ich siłę, jednocześnie ujawniając, że dotyczyć mogą każdego. Udało się to dwóm artystkom Mieke Bal i Michelle Williams Gamaker.

RECENZJA. W działaniach Zbigniewa Rybczyńskiego dostrzegalna jest wielokierunkowość w sposobach eksperymentowania z obrazem. Prace, które znalazły się na retrospektywnej wystawie autora w Galerii Atlas Sztuki są tego dowodem.