
RECENZJA. Wystawa Barbary Hanuszkiewicz to kolaż zdjęć dokumentalnych. Artystka w 2011 roku odbyła podróż po Afryce, fotografując tamtejsze życie. Większość zdjęć obecnych na ekspozycji to przykłady fotografii wrażliwej na indywidualność ludzką i kontekst lokalny.

RECENZJA. Róża - symbol miłości i kochanków - w pracach Ireny Nawrot staje się narzędziem służącym do ukazania problematyki przemijania.

Historia łódzkiego Muzeum Sztuki to historia ważnych darów. W grudniu 2013 r. doszedł kolejny – kolekcja zebrana przez Łódzkie Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych. Dlaczego jest ważny?

RECENZJA. Kamil Kuskowski znany jest z poczucia humoru i ironicznego dystansu do tradycji sztuki. Z abstrakcji geometrycznej, ale i z realizmu, czerpie garściami, jednak nigdy na poważnie.

RECENZJA. Łatwo wyśmiać trywializm filmowych i literackich romansów. Dużo trudniej jest uświadomić ich siłę, jednocześnie ujawniając, że dotyczyć mogą każdego. Udało się to dwóm artystkom Mieke Bal i Michelle Williams Gamaker.

RECENZJA. W działaniach Zbigniewa Rybczyńskiego dostrzegalna jest wielokierunkowość w sposobach eksperymentowania z obrazem. Prace, które znalazły się na retrospektywnej wystawie autora w Galerii Atlas Sztuki są tego dowodem.

RECENZJA. Wystawa, którą możemy oglądać w Galerii Manhattan poddaje refleksji problematykę miejsca, jakim jest dom rodzinny. Dom, który nie zawsze jest schronieniem. Czasem bywa „gettem”, które daje szkołę życia.

RECENZJA. Muchy i pająki kłębią się na pajęczynach, opuszczony szpital psychiatryczny staje się ogrodem faktur i kształtów, a człowiek-rzeźba snuje się po świecie... W Galerii FF trwa wystawa zdjęć Anny Mirgos.

RECENZJA. Wystawa, którą możemy oglądać w Ośrodku Propagandy Sztuki jest próbą interpretacji dzieł muzycznych Witolda Lutosławskiego. Artyści biorący udział w projekcie mieli trudne zadanie: połączenie wrażeń wizualnych ze słuchowymi.

RECENZJA. Niezwykły zbiór obrazów należących do anonimowego łódzkiego kolekcjonera możemy oglądać w Muzeum Miasta Łodzi. Wystawa pt. Młodopolskie fascynacje. Malarstwo z końca XIX i pierwszej połowy XX wieku z kolekcji prywatnej daje nie tylko fascynujący obraz sztuki, ale też pokazuje klimat tamtych czasów.