
RECENZJA. Piotr Ambroziak nie odnosi się do pierwotnych zasad kierujących światem. Obrazuje raczej archaiczną religijność, wskazując na ważną rolę mitów, symboli i archetypów, które kształtowały świadomość człowieka.

Hasło trwającego Łódź Design Festival „It’s all about humanity” jest realizowane trzytorowo – program główny podzielono na trzy wystawy odzwierciedlające trzy sfery życia: mieszkanie, jedzenie i współżycie z innymi ludźmi. To bardzo ciekawa koncepcja.

Joanna Rajkowska przyjechała do Łodzi, by kontynuować prace przy projekcie „Pasaż Róży”. Przedsięwzięcie polega na wyłożeniu mozaiką złożoną z małych fragmentów luster elewacji budynku przy ul. Piotrkowskiej 3 od strony podwórka.

Obchodząca w 2013 roku 10-lecie Galeria Opus, ulokowana na obrzeżach centrum Łodzi, w holu siedziby wytwórni Opus Film przy ul. Łąkowej 29, zdobyła sporą popularność.

RECENZJA. Prace, które pokazuje Marek Noniewicz, są z pogranicza fotografii i grafiki. Tworząc je, jakby tworzył wszechświat w minizakresie, jest demiurgiem, alchemikiem. Tu i ówdzie widać ślady pędzla nakładającego emulsję - to artystyczny gest, ślad autora.

RECENZJA. Wystawa fotografii w Ośrodku Propagandy Sztuki pokazuje prace ponad 250 absolwentów i studentów PWSFTViT. Na wystawie znajdziemy szerokie spektrum zainteresowań twórców.

RECENZJA. Sukcesy Stanislava Matsilevitcha nie są przypadkowe. To twórczość – mimo czytelnych nawiązań do tradycji sztuki (symboliczno-metaforyczne wizerunki psów, kubizująca forma) – oryginalna i niebanalna.

RECENZJA. W swoim pełnym niedopowiedzeń malarstwie Marian Kępiński poszukuje odpowiedzi na odwieczne stawiane przez człowieka pytanie o sens istnienia.

RECENZJA. Najnowsze obrazy Magdaleny Moskwy przypominają rozpięte na blejtramie fragmenty ludzkiej skóry, i to nie zdrowej, rumianej, ale trupio bladej, zaróżowionej jedynie przez prześwitujące spod spodu czerwone żyłki.