
RECENZJA. W swoim pełnym niedopowiedzeń malarstwie Marian Kępiński poszukuje odpowiedzi na odwieczne stawiane przez człowieka pytanie o sens istnienia.

RECENZJA. Najnowsze obrazy Magdaleny Moskwy przypominają rozpięte na blejtramie fragmenty ludzkiej skóry, i to nie zdrowej, rumianej, ale trupio bladej, zaróżowionej jedynie przez prześwitujące spod spodu czerwone żyłki.

RECENZJA. Cenię Galerię Manhattan, dlatego piszę to z przykrością – wystawę "Kobieta z marmuru" uważam za nieszczególnie udaną. Sama idea niezgorsza: zastanowienie się nad dawnym i obecnym etosem kobiecej pracy. Gorzej z wykonaniem.

To jedna z najbardziej muzycznych wystaw, jakie widziałem, choć nie ma w niej żadnego dźwięku, ani jednej nuty. Cóż więc wspólnego ma z muzyką sztuka Pawła Kwiatkowskiego?

RECENZJA. W fotografiach Magdaleny Ban kolor gra pierwszoplanową rolę. Tytuł ekspozycji „Ferbenlehre” przywołuje traktat Johanna Wolfganga Goethego, w którym opisuje on „zmysłowo - obyczajowe oddziaływanie barw”.

RECENZJA. Fotografie Kai Dobrowolskiej i Macieja Bujki, które możemy oglądać w Galerii FF, układają się w spójną opowieść. Autorzy, podążając za osobistym charakterem fotografii rodzinnej, zrealizowali projekt będący intymną historią o relacjach z najbliższymi.

RECENZJA. Tytuł wystawy Aleksandry Ignasiak 1,2,3… Szukam! kojarzy się z zabawą w chowanego, w której wyznaczona osoba odlicza czas, by następnie rozpocząć poszukiwania. Artystka w swoim najnowszym projekcie nawiązuje do tej prostej zabawy.

W Muzeum Sztuki w Łodzi przy ul. Więckowskiego doroczną Nagrodę ms 2013 dla osób i instytucji zasłużonych dla tego muzeum odebrali przedstawiciele łódzkiej Zachęty.

RECENZJA. Malarstwo trzech łodzian: Zbigniewa Nowickiego, Tomasza Musiała i Radosława Bakanowa można oglądać w Ośrodku Propagandy Sztuki. Napiszę od razu – to naprawdę dobre obrazy. Przedstawiające, ale nie realistyczne.