
RECENZJA. Znakomity tytuł wystawy w Kamienicy Hilarego Majewskiego – „Sielanka. Co artyści uprawiają?” – wydaje się wystarczającą zachętą do jej obejrzenia, mimo to spróbuję zachęcić dodatkowo: można tu doświadczyć sztuki czułej w obu znaczeniach tego słowa. Czułej na problemy współczesności i z czułością traktującej podlegające tym problemom obiekty swojego zainteresowania. Pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.
od 3 KWIETNIA 2024
Zygmunt Krauze. Archiwum twórcze

Muzeum Sztuki w Łodzi otworzyło 3 IV 2024 r. wystawę stałą "Zygmunt Krauze. Archiwum twórcze", związaną z bezprecedensowym zakupem przez muzeum wszystkich rękopisów dzieł Zygmunta Krauzego.
1 STYCZNIA 1970
/
5 KWIETNIA 2024 - 5 MAJA 2024
Uwznioślanie zwykłości. 41. Konkurs im. Strzemińskiego – Sztuki Piękne

RECENZJA. Zanim w Ośrodku Propagandy Sztuki zostaną wystawione prace nagrodzone w Konkursie im. Strzemińskiego – Sztuki Piękne dla studentów ASP w Łodzi mnogość propozycji młodych artystów można oglądać w budynkach Akademii Sztuk Pięknych przy ul. Wojska Polskiego. W tegorocznej, 41. edycji propozycji jest 155, w tym wieloskładnikowe cykle. Pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.

RECENZJA. Okazuje się, że proste, wynikające z potrzeby serca i umęczonej niesatysfakcjonującą pracą głowy malarstwo jest w stanie oddać wyrafinowaną złożoność rzeczywistości. W obrazach Erwina Sówki łączą się pozornie odległe światy wierzeń z różnych rejonów i czasów, okultyzm oraz misterium powstawania i przekazywania życia. Pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.

Do najbardziej zuchwałej kradzieży doszło w 2000 roku w Muzeum Narodowym w Poznaniu. Mieszkaniec Olkusza podał się za studenta ASP i poprosił o możliwość naszkicowania jednego z obrazów wiszących na wystawie stałej. Gdy zostawał w sali sam, stopniowo wycinał z ram znajdujące się tam płótno Claude’a Moneta „Plaża w Pourville”. Gdy skończył, oryginał zastąpił duplikatem i zniknął.

RECENZJA. W przestrzeni Muzeum Sztuki w Łodzi odbywa się spotkanie dwóch malarzy – Daniela Lergona i Macieja Olekszego. Zachodzącą między nimi interakcję sugeruje tytułowy „Flow” – przepływ. Podążając za zaproponowaną przez kuratorkę wystawy metaforą rzeki, można powiedzieć, że twórczość artystów płynie odmiennymi nurtami, niekiedy spotykając się w jednym punkcie po to, by za chwilę popłynąć dalej w swoje strony. Pisze Maria Mażewska.

Od ponad dwóch dekad Fotofestiwal gromadzi w Łodzi tłumy entuzjastów sztuki z całej Polski i przedstawicieli międzynarodowej branży fotograficznej. W tym roku organizatorzy wydarzenia postanowili podzielić się uwagą swojej publiczności z innymi łódzkimi inicjatywami artystycznymi. Uruchomili platformę promocji najciekawszych z nich. Trwa otwarty nabór czerwcowych wystaw i projektów, na które zostanie zaproszona publiczność z całego kraju.
od 1 MARCA 2024
Krew, wojna, tożsamość – sztuka młodych

RECENZJA. „Prime Time” to najciekawsza z dorocznych wystaw studenckich prac z łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych. Obejmuje najlepsze dyplomy obronione w konkretnym roku, zarówno magisterskie, jak i licencjackie – z dziedziny sztuk pięknych i użytkowe. Edycja 2023 odbywa się w Ośrodku Propagandy Sztuki. Pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.

RECENZJA. Wystawa Estery Karp (Esther Carp) w Muzeum Historycznym Skierniewic to pierwsza od lat 30. XX wieku indywidualna prezentacja twórczości artystki w Polsce. Miejsce ekspozycji odgrywa w tym przypadku szczególną rolę, w Skierniewicach zaczęła się bowiem historia malarki. Pisze Maria Mażewska.

RECENZJA. Wystawa „OdłożONE na potem” jest ciekawie zaaranżowana, dzięki czemu dobrze się ją ogląda – podziały przestrzeni i elementy architektury ekspozycji prowadzą widza, ukierunkowują jego spojrzenie, ale i dają wytchnienie od mnogości prezentowanych prac. Wzrok się nie męczy, bo dostaje miejsce na odpoczynek, a same dzieła mogą odpowiednio wybrzmieć. Pisze Aleksandra Talaga-Nowacka.