10 STYCZNIA 2025 - 9 LUTEGO 2025
„Nie trzeba było tego mówić”
Na polską prapremierę spektaklu „Nie trzeba było tego mówić” na podstawie sztuki Salomé Lelouch 10 I zaprasza Teatr Powszechny. Leitmotivem jest tu pytanie, czy na pewno o wszystkim należy mówić głośno.
13 GRUDNIA 2024 - 12 STYCZNIA 2025
"Prawda"
Premiera spektaklu „Prawda” wg Floriana Zellera odbędzie się w Teatrze Nowym 13 XII. To dowcipna, ale drażniąca sumienie opowieść o związkach budowanych na półprawdach i niedomówieniach, manipulacjach i kłamstewkach, wzajemnej nielojalności i hipokryzji. Czy gdyby ludzie nagle przestali się okłamywać, zostałaby na ziemi chociaż jedna para?
od 1 GRUDNIA 2024
"Opowieść wigilijna"
Spektakl Arlekina oparty jest na ponadczasowej „Opowieści wigilijnej” Charlesa Dickensa, a mottem, które było inspiracją do jego powstania, jest sławne zdanie „Warto być przyzwoitym człowiekiem” Władysława Bartoszewskiego. Premiera 1 XII o godz. 16.
od 30 LISTOPADA 2024
"Dziadek do orzechów"
Magia wyobraźni i poszukiwanie dobra - premiera „Dziadka do orzechów” odbędzie się 30 XI w Teatrze Pinokio w Łodzi.
22 LISTOPADA 2024 - 2 LUTEGO 2025
"Zmęczone"
Teatr Nowy zaprasza 22 XI na Małą Scenę na prapremierę spektaklu "Zmęczone" według Darii Sobik.
od 16 LISTOPADA 2024
Lekcja wrażliwości - "Brzydkie kaczątko"
Czym jest dostępność teatru? Jak wpisywać szczególne potrzeby twórców i odbiorców w teatralne dzieło? Odpowiedzi na te pytania przynosi projekt realizowany przez Teatr Pinokio w Łodzi, który jest laureatem Ogólnopolskiego Konkursu „Kultura Wrażliwa”. Jego zwieńczeniem będzie przedstawienie „Brzydkie kaczątko” przygotowywane we współpracy zespołu teatru z osobami z alternatywną motoryką, niepełnosprawnością intelektualną i neuroróżnorodnością. Premiera 16 XI (pod patronatem "Kalejdoskopu").
FESTIWAL. Komu jest potrzebny teatr? Komu – Łódzki Przegląd Teatrów Amatorskich ŁóPTA? Skoro powstaje tyle spektakli – a na ŁóPTA 2024 pokazano ich trzydzieści – to znaczy, że amatorski ruch teatralny nadal spełnia ważną funkcję. Jaką? Co te spektakle mówią nam o świecie, o nas samych? Jak zmienia się ten przegląd i jaka powinna być formuła jednego z najważniejszych w Polsce festiwali poświęconych amatorskiemu teatrowi? Pisze Paulina Ilska.
„Amadeusz” Teatru im. Jaracza w Łodzi z nagrodą publiczności podczas 62. Rzeszowskich Spotkań Teatralnych. 03. Festiwalu Arcydzieł!
Kapituła I Konkursu Dramaturgicznego im. Łucjana Kościeleckiego o Pióro Jaracza 2024 w składzie: Ewa Millies-Lacroix Barbara Osterloff-Gierak, Lidia Sadowa, Jagoda Hernik Spalińska, Anna Wieczur zdecydowała o przyznaniu rekomendacji tekstom, które nie dostały się do finału, ale zasługują na to, aby znaleźć się w polu zainteresowania reżyserów oraz dyrektorów teatrów. W kolejności alfabetycznej są to: