![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/dt-logo-1583338948.jpg)
W redakcyjnym wyborze wydarzeń akcji Dotknij Teatru, który opublikowaliśmy w "Kalejdoskopie" 03/20, błędnie wydrukowaliśmy godziny rozpoczęcia dwóch wydarzeń. Poniżej podajemy je poprawnie. Za ewentualne zamieszanie przepraszamy.
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/manio-fot.-cezary-kanarcentrum-1583333953.jpg)
Gdy odwiedzamy z Art. 51 festiwale teatralne w Polsce, zazwyczaj pojawia się – podczas omówień jurorskich, rozmów zakulisowych – nazwisko Mariana Glinkowskiego. To poruszające, gdy kolejne osoby mówią o tym, jaki wpływ wywarł na ich pracę teatralną, a także na decyzję, żeby przy tej robocie mimo wszystko trwać. Pisze Anna Perek-Kowalska.
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/zorba-pawel-augustyniak-1583312896.jpg)
RECENZJA. Co jest tajemnicą powodzenia baletu „Grek Zorba”? Magnetyzująca, energetyczna muzyka Mikisa Theodorakisa? Efektowna choreografia? Główny bohater, który „uczy kochać życie i nie bać się śmierci” (jak pisał twórca tej postaci, pisarz Nikos Kazantzakis)? Na pewno wszystko po trochu, a do tego pełna werwy interpretacja tancerzy. Wszystko to można znaleźć w przedstawieniu łódzkiego Teatru Wielkiego – podczas premiery tancerze bisowali pięć razy!
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/iluzja-ws-1583224213.jpg)
Rok 1981. Rok 2021. Rok 2061.Jedna rodzina. Zupełnie inne czasy. Zupełnie inne problemy? Takie pytanie zadali sobie twórcy z Grupy iatelier. W ten sposób powstał spektakl "Iluzja wstrząsu". Premiera 28 marca.
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/dej-1583158530.jpg)
W związku z obchodami 70-lecia Teatru Nowego im. Kazimierza Dejmka w Łodzi, wydano książkę autorstwa Rafała Zięby pt. „#Dejmek_70”.
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/zaslepka.jpg)
PREMIERA. Komu, po co i dlaczego oddajemy swoją energię? Kiedy warto ją przekazywać? Czy nad takim procesem można zapanować i powiedzieć „nie”, poddać go racjonalnej analizie? Takie pytania warto sobie zadawać, oglądając spektakl taneczny „Energia” Teatru Tańca KIJO z choreografią Emilii Biskupik, wystawiony w Akademickim Ośrodku Inicjatyw Artystycznych. Spektakl recenzuje Paulina Ilska.
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/dsc08541-copy-1583024376.jpg)
Długo oczekiwana umowa na współdotowanie Teatru Wielkiego w Łodzi przez ministerstwo kultury podpisana. Póki co będzie ważna do 2022 roku, a łódzka opera otrzymywać będzie z budżetu centralnego 3,1 mln zł rocznie. Są nadzieje na jej przedłużenie.
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/ander-sen1-1582538291.jpg)
RECENZJA. Poucza się nas, że musimy dać się przestraszyć tylko po to, by na koniec wrócić do świata realnego, zamknąć Czarownicę za szklanymi drzwiczkami biblioteczki i pozostać przy założeniu, że do końca życia trzeba się będzie użerać z „miłością”. A co z tymi, którzy szukają ucieczki od schematu? O spektaklu „Ander-sen” pisze Michał Lachman.
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/zydlo-1581684180.jpg)
Wystawy, spotkania, pamiątkowe wydawnictwo – Teatr Muzyczny w Łodzi wchodzi w 75. rok działalności wspomnieniowo, ale i zapowiedzią repertuarowych zmian. Kolejny sezon rozpocznie polską prapremierą „Pretty Woman” w reżyserii Jakuba Szydłowskiego – nowego dyrektora artystycznego sceny.