Teatr | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
Firma Lim8, która od ponad 12 lat zajmuje się produkcją eventów oraz wydarzeń kulturalnych, została operatorem teatru w kompleksie Monopolis. Pierwsze przedstawienia zawitają na deski łódzkiego teatru już w przyszłym roku. Co ciekawe, Lim8 była organizatorem paryskich wydarzeń, towarzyszących promocji polskiej kandydatury do EXPO 2022.
Są spektakle, których nie da się zapomnieć. Które od pierwszej sceny hipnotyzują autentycznością, wyrazistym językiem. Jak „Starość jest. Piękna” Aktorów Czytania Performatywnego i Teatru Wewnętrzna Emigracja w reżyserii Kingi Zajdel-Karasińskiej. Przyćmił on wszystkie inne spektakle wystawiane nie tylko trzeciego dnia ŁóPTA, ale i podczas całego festiwalu. A wcale nie były to spektakle słabe. Pisze Paulina Ilska.
Radni Komisji Kultury jednogłośnie poparli kandydaturę Macieja Wojtyszki na stanowisko zastępcy dyrektora ds. artystycznych Teatru Nowego im. Kazimierza Dejmka w Łodzi. Dzień wcześniej mówił do dziennikarzy: - Nie rzucajcie się nam od razu do krtani. 
Uczymy się dystansu do siebie, bo to jest najważniejsze w zawodzie aktora – mówi Dawid Chybalski, reżyser „Pchły Szachrajki” ze Stowarzyszenia Inicjatyw Twórczych  DRATWA. I świetnie się to sprawdza na scenie, bo drugiego dnia ŁóPTA „Pchła” skradła serca fanów teatru, nie do końca słusznie zwanego amatorskim. 31. Łódzki Przegląd Teatrów Amatorskich ŁóPTA relacjonuje i z jego gośćmi rozmawia Paulina Ilska.
W 1922 roku Franz Kafka napisał opowiadanie "Głodomór". W 1976 roku Tadeusz Różewicz stworzył na jego podstawie dramat "Odejście Głodomora". Po kolejnym półwieczu Michał Rzepka dokonał adaptacji, która sztukę zmieniła z monodram, przy okazji przywracając tytuł Kafki. W pokazanym na tegorocznym Różewicz Open Festiwalu "Głodomorze" wystąpił młody aktor z warszawskiej Akademii Teatralnej - Kamil Suszczyk.
RECENZJA. Dwa lata po prapremierze w Nowym Jorku i rok po premierze polskiej w Teatrze Muzycznym w Poznaniu Teatr Muzyczny w Łodzi zaprosił na spektakl „Madagaskar. Musicalowa przygoda” George’a Noriegi i Joela Someillana. Łódzkie przedstawienie plasuje się w strefie stanów średnich.
Dobór spektakli pierwszego dnia festiwalu jest bardzo istotny, bo  po pierwsze – mówi o teatralnych hierarchiach, przyjętych przez organizatorów, po drugie stanowi punkt odniesienia dla dalszych prezentacji. 31. Łódzki Przegląd Teatrów Amatorskich ŁóPTA relacjonuje, i pyta młodych twórców czym jest dla nich teatr, Paulina Ilska.
Notatki wokół spektaklu „2.0.4.5. Miniopera metafizyczna” w Teatrze Chorea.
Tegoroczna edycja Łódzkiego Przeglądu Teatrów Amatorskich przyciągnęła do Łódzkiego Domu Kultury najlepsze grupy teatralne nie tylko z Łodzi, ale z całej Polski. W weekend 5-7 października po obejrzeniu 18 spektakli konkursowych jury w składzie: Ewelina Ciszewska, Tomasz Ciesielski i Przemysław Sowa przyznało trzy nagrody główne, jedną nagrodę aktorską oraz trzy wyróżnienia aktorskie.
Maciej Wojtyszko, reżyser teatralny, filmowy i telewizyjny, pisarz, autor sztuk, komiksów i filmów animowanych, zostanie szefem artystycznym Teatru Nowego im. K. Dejmka w Łodzi. Przez ostatnie miesiące scena pozostawała bez takowego, po tym jak rozstał się z nią Andrzej Bart,  uznany pisarz, reżyser znany z realizacji w Teatrze TV, dokumentalista.