![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/komeda.jpg)
RECENZJA. Na pierwszy rzut oka „Komeda” to spektakl o obdarzonych geniuszem Polakach, którzy „w kalifornijskim słońcu spalili się jak ćmy, jeden po drugim”. Ale powikłany los emigranta, artysty nie mieszczącego się w kanonach PRL, to jedynie podstawa dla różnorakich narracji.
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/styk7.jpg)
Szamańskie misterium dźwięków, przywołujące echa zapomnianych wierzeń, niepokojące animacje z pogranicza sacrum i profanum, kobieta w bieli uciekająca przez pustynię, po piasku, z którego nie da się nic stworzyć…
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/złote-runo-01.jpg)
RECENZJA. Prapremiera opery „Złote runo” Aleksandra Tansmana, odnalezionej po wieloletnich poszukiwaniach, stała się największym wydarzeniem 11. edycji Tansman Festival. Premiera zasługuje na upamiętnienie także od strony artystycznej.
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/11014.jpg)
Na zakończenie 39. edycji Łódzkich Spotkań Teatralnych teatr Biuro Podróży pokazał „Złe miasto” w reżyserii Pawła Szkotaka. Spektakl wyprodukował Łódzki Dom Kultury.
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/z2103-matkan--rez--tomasz.jpg)
Gdy reżyser jest jednocześnie obdarzonym rockowym zacięciem kompozytorem muzyki do spektaklu, pracę z aktorem może zaczynać od linii basu. Tak właśnie się stało w Teatrze Arlekin, gdzie Tomasz Man przygotował prapremierę sztuki Michała Walczaka "Matek Rozstawacz". Znakomite przedstawienie nie tylko dla dzieci.
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/fot.-joanna-miklaszewska_szkotak.jpg)
– Wiedza i praktyka psychologiczna przydają się przy analizowaniu sytuacji dramatycznych w tekście sztuki czy libretcie – mówi PAWEŁ SZKOTAK, który wyreżyserował „Eugeniusza Oniegina” w Teatrze Wielkim, a na 4 XII przygotowuje przedstawienie dla ŁDK.
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/1.b_sala_prob.jpg)
Teatr Wielki w Łodzi poszukuje dwójki wokalistów w wieku 16-25 lat – sopran i wysoki baryton – do ról wokalno-aktorskich w widowisku tanecznym „Lamaila” Macieja Pawłowskiego, którego premiera odbędzie się 25 marca 2017 r.
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/godzina-kota-3-fot.jpg)
Na scenie sześcian z podświetlonych rurek, białe krzesełko i miotający się po tej szpitalnej klatce ogolony na łyso chłopak. Po bokach dwie kobiety - pani pastor i pani psycholog, próbujące zrobić porządek w jego chorej głowie. Katarzyna Dąbkowska-Kułacz zrealizowała w Teatrze Małym sztukę Pera Olova Enquista.
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/eugeniusz-oniegin-15.jpg)
RECENZJA. Reżyser najnowszej łódzkiej inscenizacji "Eugeniusza Oniegina", Paweł Szkotak, zgodnie z życzeniem kompozytora nadrzędnym uczynił przekazanie uczuć i emocji bohaterów oraz ich przemian. Zmiany, które w tym celu wprowadził do libretta, są ciekawe, acz kontrowersyjne.