Teatr | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
RECENZJA. Tematem "Diabła, który..." w Teatrze Studyjnym jest swoiste kreowanie zła, zastępowanie miłości nienawiścią... Ten IV rok Wydziału Aktorskiego Szkoły Filmowej w Łodzi dobrze rokuje na przyszłość, a odtwórcy roli głównej wróżymy wielką karierę.
- Większość reżyserów, zarówno filmowych, jak i teatralnych, w jakiś sposób wywodzi się z plastyki; muzykę „słyszą” rzadko, niekiedy nie słyszą jej wcale. Ja z tym nie mam problemu: panuję nad rytmem, nad tempem - mówi PIOTR BIKONT, reżyser "Wielkiej księżnej Gerolstein" w Teatrze Muzycznym.
Teatr Jaracza, jako gospodarz 4. Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Klasyki Światowej, pokazał premierę Czekając na Godota Samuela Becketta w reżyserii Michała Borczucha.
Organizowana od 7 lat akcja Dotknij Teatru doczekała się w tym roku Złotej Maski za wykreowanie w czasach marketingowej iluzji prawdziwie kulturotwórczego zjawiska, które otwiera nowego odbiorcę na to, co w teatrze autentyczne, uczy społecznej empatii i inicjuje rozmowę na temat gatunkowych granic sztuki. Ale jest też zła wiadomość - kończy się współpraca twórców akcji z Teatrem Nowym.
Korczak 2016. Jurorzy 20. Międzynarodowego Festiwalu Teatrów dla Dzieci i Młodzieży Korczak docenili Spektakl Teatru Powszechnego "Ony" dwukrotnie wyróżniony na warszawskim festiwalu Korczak 2016.
Kapituła złożona z łódzkich krytyków teatralnych przyznała nagrody za sezon 2015/2016. Złote Maski wręczono w Teatrze Wielkim 14 października 2016.

RECENZJA. Operetka to młodsza siostra opery. Choć młodsze rodzeństwo dłużej może cieszyć się przywilejami, w końcu wypada jednak przyznać, że nie jest się już podlotkiem. Tymczasem „Wielka księżna Gerolstein” w Teatrze Muzycznym zachowuje się niczym starsza pani przebrana za nastolatkę. 

W czasach, gdy teatry instytucjonalne przebierają się w szaty offowej awangardy, za wystawianie klasyki biorą się sceny prywatne. Teatr Mały wystawił właśnie Molierowskiego Skąpca w reżyserii Mariusza Pilawskiego. Wielką rolę stworzył w przedstawieniu Marek Lipski.
Tegoroczny 29. Łódzki Przegląd Teatrów Amatorskich wygrały ex aequo  grupy: Białe Słonie (Nieporęt) ze spektaklem "Pierwszy raz" i  Scena 138 (Gdynia) ze spektaklem "W małym dworku".


Teatr Pinokio rozpoczął sezon 2016/2017 spektaklem Darii Kopiec B@jki robotów, opartym na motywach czterech opowiadań Stanisława Lema. Wykorzystany w zapisie tytułu znak @ sugeruje temat przedstawienia - Internet, czyli kosmosystem wirtualnego świata.