![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/interiors---tim-morozzo.jpg)
Maeterlinck, Dante, Gombrowicz, Szekspir, Czechow, Dűrrenmatt i na dokładkę Zapolska jako osoba towarzysząca - taki zestaw zaproszonych gości może oznaczać tylko jedno: kolejną, trzecią już edycję Międzynarodowego Festiwalu Klasyki Światowej.
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/zaslepka.jpg)
Rozstrzygnięto konkurs na najlepsze przedstawienie letniego festiwalu teatralnego w Domu Literatury. Zwyciężyła sztuka W imię ojca i syna Szymona Bogacza w reżyserii Daniela Adamczyka, przygotowany przez Teatr Czytelnia Dramatu z Lublina.
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/1111.jpg)
Spektakl „W imię ojca i syna" Szymona Bogacza w reżyserii Daniela Adamczyka (Teatr Czytelnia Dramatu z Lublina) otrzymał główną nagrodę XVI Przeglądu Małych Form Teatralnych „Letnia Scena 2014”.
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/arlekin03.jpg)
Remont Teatru Lalek „Arlekin” zbliża się do końca, mimo że budynek przy ul. Wólczańskiej przypomina jeszcze plac budowy. Oficjalne otwarcie planowane jest na 25 października.
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/rodowicz.jpg)
– Przez 10 lat staraliśmy się rozgryźć to miasto i zmienić jego oblicze – mówi Tomasz Rodowicz, dyrektor Teatru Chorea i III Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspektywy 2014.
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/czad-plakat.jpg)
Już plakat do spektaklu jest bardzo dobry. Tusz do rzęs nakładany szczoteczką z drutu kolczastego i oko szeroko zamknięte na prawdziwe historie kobiet. Aleksandra Listwan w monodramie Czad pokazuje teatralny dokument wysokiej próby. Przedstawienie na Małej Scenie Powszechnego wyreżyserowała Ula Kijak.
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/foto_kasia_chmura_print-8102.jpg)
Jak wiadomo „prawie” robi wielką różnicę. O ile jednak z kwestią
zrzucania ciuchów aktorka Listwan w monodramie „Czad” (premiera 28 VI) radzi sobie całkiem przyzwoicie, mniej zadowalająco
wypada w rozbierance w ujęciu metaforycznym.
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/dobrze11.jpg)
dobrze jak nie za dobrze/
a nawet dobrze/
nie za mądrze/
nie zaszkodzi niepolepszenie/
jak tylko można wytrzymać/
na głupi sposób swój - napisał w jednym z wierszy Miron Białoszewski. Na sztuce Tomasza Mana w Teatrze Nowym wytrzymać można, ale jakieś polepszenie na pewno by się przydało.
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/listwa2.jpg)
Z Aleksandrą Listwan z Teatru Powszechnego rozmawia Piotr Grobliński. Aktorka przygotowała monodram "Czad", którego premiera odbyła się pod koniec czerwca na Małej Scenie.