![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/rejnus_3.jpg)
Zespół baletu nie musi być tylko barwnym tłem dla śpiewaków – mówi
KAROLINA REJNUS, solistka baletu i asystentka choreografa Teatru
Muzycznego w Łodzi.
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/boze2.jpg)
RECENZJA. Pan Bóg jest w potężnej depresji i zgłasza się na seans terapeutyczny do
pani psycholog, oczywiście na Ziemi. Ona zaś, choć pozbawiona łaski
wiary, jak prawdziwy zawodowiec dociera do jego, za przeproszeniem,
wnętrza duchowego. No i oboje odnoszą sukces. Sorry, taki klimat.
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/65.jpg)
Centrum Kultury Niezależnej Teatr Szwalnia zostało formalnie przyłączone
do Poleskiego Ośrodka Sztuki. POS udzieli pomocy finansowej teatrowi.
Wcześniej przygarnął już Galerię Manhattan.
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/_dsc3912male.jpg)
RECENZJA. Niełatwe jest odgrywanie krótkich scenek w taki sposób, by stworzyć spójną całość. Michał
Kruk, aktor warszawskiego teatru Komedia i łódzkiego Nowego, oraz
reżyser Marek Kasprzyk przyzwoicie zmierzyli się z tym zadaniem. Nie
poszli na szczęście w kierunku przerysowanego komizmu, co wywołałoby
nastrój kabaretowy. A tutaj nie tylko o śmiech chodzi – tu chodzi przede
wszystkim o jazz.
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/otwarcie_foto_kasia_chmura-3519.jpg)
Wydarzenia XX
Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych relacjonuje Piotr Grobliński.
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/dscn1670.jpg)
Preludium, uwerturą albo po prostu wstępem do XX Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych było stworzenie przez Jana Wasińskiego muralu inspirowanego ideą imprezy. Malowidło ukończone w czwartkowy poranek zdobi mur na ulicy Kilińskiego (blisko Północnej).
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/edukacja_2173_600_450.jpg)
Marek Kasprzyk wystawił na Scenie Arterion komedię Willy'ego Russela Edukacja Rity. To jedna z wielu sztuk wykorzystujących motyw "stary profesor i uczennica" (Pigmalion, My Fair Lady, Lekcja, może też Szkoła żon). Nauczanie z erotyką w tle, patriarchalny schemat zdefiniowanych od początku ról?
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/1_2070853male.jpg)
RECENZJA. Gdzieś między tymi skrajnościami zamyka się opowieść o każdej rewolucji.
Albo tak wydaje się tym, którzy w niej uczestniczą. Takie przynajmniej
można odnieść wrażenie, oglądając spektakl „Marate/Sade” Petera Weissa
wystawiony przez studentów czwartego roku
Wydziału Aktorskiego łódzkiej PWSFTViT.
![](/content/photos/malutkie-prostokaciki/zaslepka.jpg)
RECENZJA. Gdzieś między tymi skrajnościami zamyka się opowieść o każdej rewolucji.
Albo tak wydaje się tym, którzy w niej uczestniczą. Takie przynajmniej
można odnieść wrażenie, oglądając spektakl „Marate/Sade” Petera Weissa
wystawiony jako przedstawienie dyplomowe studentów czwartego roku
Wydziału Aktorskiego łódzkiej PWSFTViT.