Dworakowski i "Schulz: skrawki" w Chorei | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego

Dworakowski i "Schulz: skrawki" w Chorei

Konrad Dworakowski. Fot. mat. pras

Sześciu performerów, wśród nich widzowie. Całość osnuta wokół opowiadań Brunona Schulza. W Fabryce Sztuki trwają ostatnie przygotowania do premiery instalacji performatywnej Konrada Dworakowskiego w Teatrze Chorea. Pokaz będzie jednym z głównych wydarzeń pierwszego dnia (w piątek, 21 sierpnia) Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspektywy.
– Między słowami Brunona Schulza szukamy inspiracji do opowiadania o nas samych. Idąc za sugestią autora próbujemy dotrzeć do naszego źródłosłowia, przechodząc ten proces na próbę, wiedząc, że niejednoznaczność wspomnień i wrażeń i tak nam na to nie pozwoli. Cieszy nas przesada, z jaką traktujemy słowo, przesuwając akcenty znaczeń, poprzez zmianę pola widzenia – mówi Konrad Dworakowski. Sięgając po teksty Schulza – „Sanatorium pod klepsydrą” i „Republikę marzeń” – chce badać pojęcie niedoskonałości i szuka w niej wartości.

Widzowie zostaną zaproszeni w przestrzeń między stanowiskami performerów-aktorów. Będą mogli przyglądać się komu chcą i jak długą chcą. Będą mogli przechadzać się między nimi lub pozostać przy wybranej postaci. 

– To nie jest spektakl, to jego skrawki, nie bądźcie więc widownią. Aktorzy są tu na usługach metafory, są żywą materią, która bierze na siebie ciężar znaczeń. Są jak manekiny stworzone do jednej roli. Zobaczcie jak to działa. Niech wasza wrażliwość i uwaga podąża za tym, co wam najbliższe, nie musicie oglądać wszystkiego, ta pętla się powtarza – dodaje reżyser.

„Schulz: Skrawki” to druga po „Dialogus De Passione#Pasja Dialogu” realizacja Konrada Dworakowskiego z Teatrem Chorea. Dworakowski jest jednym z najciekawszych twórców swego pokolenia, bliski jest mu teatr plastyczny, teatr ruchu i lalki. Tworzy spektakle, których odbiorcami są zarówno dzieci, jak i dorośli, często też wiekowa cezura zostaje unieważniona, a temat opracowywany na kilku poziomach. Jest laureatem wielu prestiżowych nagród. Jego sztuka „Mleko lwicy” otrzymała II nagrodę w konkursie dramaturgicznym z okazji 50-lecia Wrocławskiego Teatru Lalek. W 2009 roku otrzymał nagrodę ATEST za świadectwo Wysokiej Jakości i Poziomu Artystycznego dla przedstawienia „Pippi Pończoszanka” w Teatrze Lalek Pleciuga w Szczecinie. Przez blisko 10 lat, do połowy 2019 roku, był dyrektorem Teatru Pinokio w Łodzi, czyniąc z niego scenę, obok której premier nie można przejść obojętnie 

„Skrawki” spektaklu tworzyć będą aktorzy Teatru Chorea: Janusz Adam Biedrzycki, Joanna Chmielecka, Michał Jóźwik, Majka Justyna, Małgorzata Lipczyńska, Tomasz Rodowicz. Za muzyką na żywo odpowiada Paweł Odorowicz. Scenografię według projektu Konrada Dworakowskiego wykonali Jacek Szumacher, Adam Galicki i Anna Adamiak, która przygotowała także kostiumy.

Pełny program wraz z możliwą formą uczestnictwa (online/offline) w poszczególnych wydarzeniach można znaleźć na stronie festiwalu: retroperspektywy.com.

red. / mat. pras

Kategoria

Inne

Nasz serwis internetowy używa plików cookies w celach określonych w Polityce prywatności. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza, że zostaną one zapisane i przechowywane w pamięci urządzenia za pośrednictwem którego korzystasz z Internetu i będą używane przez nasz serwis w celach określonych powyżej. Jeżeli nie chcesz żeby pliki cookies były zapisywane w pamięci i używane przez nasz serwis, zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Akceptuję powyższe