Przeszliśmy preselekcję w konkursie Polish Graphic Design Awards. Dziś dotarła do nas informacja, że nowy layout "Kalejdoskopu", który wdrożyliśmy w jubileuszowym dla pisma 2019 roku, znalazł się w drugim etapie tego prestiżowego konkursu w kategorii "Nowy projekt lub redesign magazynu".
Autorem projektu rebrandingu "K" jest Jakub Stępień aka Hakobo (współpraca Oliwia Adamkowska) a partnerem Monopolis, centrum biurowo-kulturalne realizowane przez firmę Virako w dawnym Zespole Zakładów Przemysłu Spirytusowego "Monopol Wódczany" w Łodzi. Layout udało się zaprojektować w roku 2019, gdy "Kalejdoskop" obchodził 45-lecie. W drożyliśmy go i zaprezentowaliśmy w maju ubiegłego roku, dokładnie w miesiącu, w którym ukazał się pierwszy numer magazynu. Premiera okładki i prezentacja kilku stron projektu odbyła się w ASP w Łodzi, podczas prezentowanej tam wystawy "Kalejdoskop. 45 lat grafiki użytkowej" (wystawa znalazła się w programie Łódź Design Festival 2019). Realizację nowej szaty graficznej, nawiązującej do pewnych rozwiązań z historycznych layoutów Ryszarda Kuby Grzybowskiego i Zbigniewa Koszałkowskiego, uzupełnionej o nowe rozwiązania, wypracowane przez Jakuba Hakobo Stępnia z redakcją "Kalejdoskopu", była możliwa dzięki szerokiej współpracy ponad podziałami branżowymi i sektorowymi. - biznesu, twórców i publicznej instytucji kultury, czyli Łódzkiego Domu Kultury - wydawcy magazynu.
Niebawem zbierze się jury, które zdecyduje o nominacjach, wyróżnieniach i nagrodach w każdej z kategorii i podkategorii. W tym roku wśród jurorów są m.in. Jakub Jezierski (pionty.com), Magdalena Mamajek-Mich (newsweek.pl), Gosia Stolińska (stolinska.com), Jakub de Barbaro (instagram.com), Magda Heliasz (printcontrol.pl), Ryszard Bienert (instagram.com).
Rozstrzygnięcie trzeciej edycji PGDAwards nastąpi 27 i 28 czerwca 2020 roku w ramach serii wydarzeń Polish Graphic Design Talks.
Celem PGDAwards jest gromadzenie, selekcjonowanie, ocenianie oraz prezentowanie najbardziej wartościowych projektów graficznych zrealizowanych każdego roku. Wyróżnienie dla projektantów ma promować ich działalność nie tylko w środowisku, ale przede wszystkim wśród odbiorców i potencjalnych klientów. W długiej perspektywie PGDAwards ma odgrywać rolę przewodnika po współczesnym polskim designie wizualnym. Jednym z podstawowych założeń konkursu jest uchwycenie jak najszerszego spektrum praktyk współczesnego designu wizualnego, a także stworzenie platformy, w ramach której żadna z dziedzin nie jest faworyzowana na rzecz innej.
WIĘCEJ o konkursie:
https://www.polishgraphicdesign.com/
red.
Kategoria
Inne