Powstanie Łódzkie Centrum Wydarzeń | Kalejdoskop kulturalny regionu łódzkiego
Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
7 + 2 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
7 + 2 =

Powstanie Łódzkie Centrum Wydarzeń

Łódź festiwalami stoi, wiadomo nie od dziś, jednak że festiwale potrzebują dodatkowego, instytucyjnego wsparcia dowiedzieliśmy się 17 marca od prezydent Hanny Zdanowskiej.
Łódź festiwalami stoi, wiadomo nie od dziś, jednak że festiwale potrzebują dodatkowego, instytucyjnego wsparcia dowiedzieliśmy się 17 marca od prezydent Hanny Zdanowskiej podczas konferencji prasowej w Urzędzie Miasta. – Powołujemy do życia Łódzkie Centrum Wydarzeń, które będzie przyciągało do Łodzi gwiazdy największego formatu i prestiżowe imprezy. Czujemy na plecach oddech konkurencji z innych miast, np. Krakowa. Nie chcemy, aby istotne wydarzenia kulturalne omijały Łódź – tak prezydent tłumaczyła powstanie nowej jednostki. Moment jest ważny dla magistratu ze względu na to, że konkurencyjna Kraków Arena odbiera klientów łódzkiej Atlas Arenie. – Pomimo że ubiegły rok był dla naszego obiektu bardzo dobry, bo zorganizowaliśmy aż 74 wydarzenia, to tylko trzy z nich miały wsparcie władz Łodzi, w przypadku pozostałych musieliśmy dawać sobie radę sami. Dla nas bardzo ważne, że powstaje instytucja wspierająca naszą działalność – wyjaśnia Krzysztof Maciaszczyk, prezes Atlas Areny.

Czy organizatorzy imprez masowych nie radzą sobie bez dodatkowej pomocy? Zgromadzeni na konferencji przedstawiciele najważniejszych łódzkich festiwali zgodnie podpisują się pod nową inicjatywą. – Od wielu lat zabiegaliśmy o to, aby duże imprezy miały większe wsparcie urzędu miasta, nie tylko finansowe, ale przede wszystkim logistyczne. Współpraca ułatwi nam szersze wejście w przestrzeń miasta i organizację imprez na ul. Piotrkowskiej – dodał Krzysztof Candrowicz, organizator Fotofestiwalu i Festiwalu Designu.

Łódzkie Centrum Wydarzeń będzie nadzorowane przez Biuro Promocji Urzędu Miasta. Do jego obowiązków ma należeć przede wszystkim wsparcie i promocja istniejących wydarzeń kulturalnych i ściąganie do Łodzi nowych projektów. W Polsce podobne instytucje działają w Krakowie, Warszawie, Poznaniu, Gdańsku. Urzędnicy prognozują, ze łódzka jednostka będzie rentowna i po 2-3 latach działalności nie będzie miała problemu z samofinansowaniem. – Centrum będzie utrzymywać się z działalności reklamowo-promocyjnej i ze sprzedaży biletów na imprezy – podkreśla Bartłomiej Wojdak, dyrektor Biura Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą.

Póki co nie znamy ani budżetu, ani dyrektora placówki. Nie zmieni się też dotychczasowy sposób dotowania łódzkich festiwali – Dyrektor zostanie wyłoniony na drodze konkursu i wtedy ustalimy konkretny budżet, który przewidujemy na poziomie kilku milionów złotych. W instytucji pracę znajdzie kilkanaście osób. Nie będziemy zatrudniać nowych ludzi, tylko w odbędzie się nabór wewnętrzny spośród pracowników Biura Promocji – zaznacza prezydent.